Konfirmasjon: Tentro

august 10 , 2022 /

Konfirmasjon: Tentro

Les full tekst her.

Tentro er en frikirkelig konfirmasjon for alle. Det eneste kravet er at du begynner i 9. klasse høsten 2023 og/eller fyller 15 år i løpet av 2024. Det kreves verken dåp, medlemskap i noen menighet/kirke eller at du kaller deg kristen.

Tentro-opplegget har en tydelig kristen profil, og det vil være kristne ledere fra Betania og Norkirken med (som alle har levert politiattest uten anmerkning). Du er hjertelig velkommen til et år med Tentro uansett hvem du er. Du trenger ikke tilhøre en kristen sammenheng eller være vant til å gå i kirken. Vi er en gjeng med positive ledere som gleder oss til å bli kjent med deg, og til å lytte til det du måtte ha av tanker og spørsmål.

Stikkordene for Tentro er OPPLEV, OPPDAG og OPPDRAG. Vi vil ta tak i din hverdag og din virkelighet, og knytte dette opp mot tro. Du vil lære om Jesus og bli kjent med Gud. Du vil kanskje bli overrasket over hvor aktuell Bibelen er i dag.

For mer informasjon ta kontakt med Helge.

Helge tlf: 932 30 470

English:

Read the full text here.

Tentro is a Free-Chuch-based confirmation for everyone. The only requirement is that you started 9th grade in 2023 and/or turn 15 in the year 2024. There is no baptism required, nor membership in a congregation/church, nor that you consider yourself a Christian.

Tentro’s content has a Christian profile, and it will be Christian leaders from Betania and Norkirken leading. All leaders have a clean certification from the police. You are very welcome to spend a year in Tentro regardless of who you are. You don’t need to belong to a Christian group or be used to going to church. We are a group with positive leaders who look forward to getting to know you, and to listening to your thoughts and questions.

The keywords for Tentro are EXPERIENCE, DISCOVERY, and MISSION. We will use your everyday experiences and your reality, and tie these together with faith. You will learn about Jesus and get to know God. You will perhaps be surprised over how applicable the Bible is today.

For more information, contact Helge.

Helge tlf: 932 30 470

Add Comment